Karty lojalnościowe istnieją już od jakiegoś czasu i nadal są jednym z najbardziej efektywnych sposobów zachęcania klientów do powrotu. Jednak przy tak dużej liczbie programów kart lojalnościowych, skąd możesz wiedzieć, czy Twój jest na miarę? Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, czas rozważyć wdrożenie programu kart lojalnościowych, aby zachęcić klientów do ponownych odwiedzin i zwiększyć wielkość koszyka. Przy odpowiedniej strategii nie trzeba długo czekać, aby dostrzec korzyści płynące z oferowania klientom kart lojalnościowych. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, dlaczego powinieneś mieć kartę stałego klienta i co możesz dzięki niej zyskać.
Karty lojalnościowe lub karty stałego klienta są wykorzystywane przez sprzedawców detalicznych, aby zachęcić klientów do większych zakupów i częstszych powrotów. Hotele, supermarkety, linie lotnicze i stacje benzynowe to tylko kilka przykładów firm, które mogą skorzystać z posiadania programu lojalnościowego. Istnieje wiele różnych rodzajów kart lojalnościowych, ale najczęściej spotykane dzielą się na dwie kategorie: programy oparte na kartach i programy cyfrowe. Programy oparte na kartach obejmują tradycyjne karty dziurkowane lub karty papierowe, które są wymazywane w sklepie. Programy cyfrowe są zwykle powiązane z informacjami o profilu klienta za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub konta internetowego.
Programy lojalnościowe udowodniły, że zwiększają ogólną satysfakcję klienta, zwiększają powtarzalność biznesu i zwiększają wartość życiową. Możesz spodziewać się wzrostu wielkości koszyka, a także spadku wskaźników porzucania koszyka. Twoi klienci docenią nagrody, które płyną z bycia lojalnym wobec Twojej firmy. Odpowiedni program może pomóc Ci zatrzymać klientów, dziękując im za ich zakupy i zapewniając wartość dodaną. Twoi klienci docenią nagrody płynące z bycia lojalnym wobec Twojej firmy. Właściwy program może pomóc Ci zatrzymać klientów, dziękując im za zakupy i zapewniając wartość dodaną.
Kolejną rzeczą, o której należy pamiętać jest to, że stali klienci są bardziej wartościowi niż jednorazowi. Nie oznacza to jednak, że powinieneś oferować zniżki tylko swoim stałym klientom. Zamiast tego postaraj się znaleźć sposoby na nagradzanie obu typów klientów. Na przykład, możesz zaoferować kartę upominkową za każdą X liczbę zakupów dokonanych przez stałego klienta. Jest to świetny sposób, aby dać swoim stałym klientom coś, na co mogą liczyć i jednocześnie przyciągnąć nowych klientów.